Počínaje verzí 3ds Max 2018, která by měla vyjít v první polovině dubna, nebude součástí aplikace renderer mental ray. Autodesk se rozhodl integrovat nové renderovací řešení Arnold po té, co akvizoval společnost Solid angle v roce 2016. Uživatelé nových verzí 3ds Max, kteří budou chtít dále pracovat s mental ray v rámci 3ds Max, budou muset pořídit licenci od společnosti nVidia samostatně. Zatím stanoveny ceny nejsou, ale lze vycházet z ceny mental ray pro Mayu

  • Jednosnímkový render (ne sekvence) – ZDARMA
  • Sekvenční renderování – $295/rok.  

Mental ray pro 3ds Max by měl vyjít krátce pro otestování a release verze 3ds Max 2018. Dle informací v níže uvedeném FAQ bude zajištěna zpětná kompatibilita s vašimi dosavadními scénami vytvořenými s mental ray. Pokud jste používali Iray v 3ds Max a nevíte, co se ním stane, pak vězte, že bude součástí nového mental ray pro 3ds Max od nVidie (jde vlastně jen o jakýsi mód mental ray).

Věřím, že mental ray z dílny nVidie, jeho vlastních autorů, bude ještě lepší! O dalších možnostech rendereru Arnold vás budu informovat.

Související informace: