makehumanPotřebujete dobrý start při 3D modelování postav s korektní topologií a připraveným UV layoutem? Pak máte několik možností. Jednou z nich je využít např. model postavy z Mudboxu jako šablonu a tu si v 3ds Max / Maya upravit nebo použít generátor postav s možnostmi parametrických definic částí těla. Té druhé možnosti je věnován tento příspěvek. Na stránkách generátoru postav Make Human si můžete stáhnout open source aplikaci, která vám to umožní. Za pár okamžiků vytvoříte 3D model dítěte, ženy nebo dospělého muže s nastavenými rysy, proporcemi včetně asymetrií. Pak můžete exportovat do 3ds Max /Maya ve formátu OBJ. Výsledek je pak překvapivě korektní včetně nastavení UV souřadnic. Nyní stačí upravit low-poly detaily a následně model poslat do Mudboxu k high-poly úpravám. JKr

Původní zdroj: http://www.makehuman.org/