Návody na Particle Flow v 3ds Max, vizuální efekty a renderování ve V-Ray
Chcete se zdokonalit v animaci vizuálních efektů? Pokud rádi experimentujete s částicovými systémy 3ds Max (Particle Flow), odporučuji následující návod “Assemble and Disassemble objects with Particle Flow” . O co zde jde? Autor vám ukáže, jakým způsobem je možné vytvořit 3D objekt z částic. Naučíte se, jak s pomocí Particle Flow vytvořit efekty podobné těm filmovým, kdy se například z písku formují různá zvířata nebo konkrétní podoby lidí. Další případ použití si dokážu představit například u animovaných log (mlha, kouř).
Další tip je na animaci křivek, kdy částice, které cestují z nějakého zdroje (tzv. emitoru) za sebou zanechávají stopy v podobě křivek. Představte si to jako když včely vylétají z úlu a zanechávají za sebou nitě v místě dráhy letu. Návod na tento efekt najdete na odkaze Making Random Wires using Pflow.
Pokud chcete zvádnout skutečně realistické částicové efekty, měli byste zvládnout systém Krakatoa, nejlépe v kombinaci s FumeFX.
Něco pro renderování ve V-Ray:
V-Ray pro 3ds Max: Jak nastavit celý tok osvětlení včetně setupu linear workflow (pokročilejší)
V-Ray pro Maya: Rychlý kurz do V-Ray pro Maya.
A konečně zajímavý zdroj na textury včetně štětců (*.abr) pro Photoshop najdete na serveru Plaintextures. Textur není nikdy dost 😉
Leave a Reply
You must be logged in to post a comment.